Vaikų įgūdžių ir gebėjimų ugdymas „Obuoliukų“ grupėje pasitelkus STEAM veiklą

Skaitmeninėmis technologijomis šiuolaikiniai vaikai intuityviai pradeda naudotis jau ankstyvajame amžiuje. Todėl labai svarbu kasdienėje ugdomojoje aplinkoje, kurioje vaiką supa vis daugiau išmaniųjų daiktų, gebėti juos valdyti, tobulinti ir kurti dar išmanesnį pasaulį. Tai grupėje padeda įgyvendinti STEAM veikla.

Sukurta tinkama ugdymo(si) aplinka skatina vaikų smalsumą, iniciatyvumą, motyvaciją ir aktyvina vaikų mąstymą. STEAM iššūkiai, probleminiai klausimai ir savarankiškas atsakymų ieškojimas į juos, gebėjimas spręsti problemas, komandinės veiklos, kūrybos, tyrinėjimo, pažinimo procesas per patirtį – visa tai suteikia galimybę vaikams patenkinti savo smalsumą, skatina jų iniciatyvumą, suteikia pasitikėjimo savo jėgomis. STEAM veikloje atsiskleidžia kūrybiškumas, problemų sprendimo, analizavimo, komandinio darbo, planavimo bei atkaklumo gebėjimai.

Organizuojant STEAM veiklas grupėje, stengiamės sudaryti vaikams kuo daugiau progų įsiklausyti, apmąstyti ir suvokti savo ir kitų įžvalgas, kodėl vyksta vieni ar kiti procesai įvairiose mokslo srityse. Taip gimsta pirmosios hipotezės bei pirmieji moksliniai tyrimai. Išmokstama ilgiau išlaikyti dėmesį, ugdomas sumanumas, lavinama reakcija, diskutuojama, stiprinamas kritinis mąstymas ir gebėjimas spręsti problemas.

Viena iš itin mėgstamų skaitmeninių edukacinių priemonių – bitutė-robotas ,,Bee-Bot“. Šis draugiškas robotukas, kurį galima užprogramuoti pagal pasirinktą žingsnelių eigą, ne tik moko programavimo pradmenų, bet ir praplečia vaikų patirtį ir gebėjimus visose ugdomose kompetencijose.

Skatindami vaikus domėtis Lietuvos geografinė padėtimi, lavindami pasakojimo, skaitymo ir programavimo įgūdžius savarankiškai sukuriame pirmą kilimėlį bitutei-robotui „Bee-Bot“. Vaikas skaito miestų pavadinimus, nusprendžia, į kokį miestą nori nuvykti, suranda miestą Lietuvos žemėlapyje, užprogramuoja bitutę. Atvykus į miestą pasidalina informacija su draugais: ar kas nors iš jų jau buvo šiame mieste, ką įdomaus ten galima pamatyti ir pan.

STEAM ugdymas yra efektyviausias priešmokykliniame amžiuje, nes būtent šiame amžiuje suformuoti įgūdžiai arba kai kurių gebėjimų pradmenys lemia tolimesnes vaiko mokymosi perspektyvas.

Priešmokyklinio ugdymo mokytoja Valentina

Nuomonės / pastebėjimai

Visagino lopšelis-darželis „Auksinis raktelis“
Įstaigos kodas 190230443
A. s. LT72 7300 0100 0261 9894
Bankas „AB Swedbank“

Biudžetinė įstaiga
Duomenys apie juridinį asmenį saugomi ir kaupiami Juridinių asmenų registre
Elena Čekienė – direktorė

Taikos pr. 20, LT-31110 Visaginas 
Tel./faks. +370 386 70719
Tel. +370 386 73186
El. paštas sekretore@visaginoraktelis.lt

2024 © Visagino l-d „Auksinis Raktelis“
Versija neįgaliesiems